2015

Ett nytt år är nu här, vilket förhoppningvis alla redan vet. Ett år som jag verkligen ska ta vara på på alla sätt. Både på det personliga planet men främst på häst fronten.
 
Detta är ett år då jag ska komma en bit på vägen på min och Norpans resa, hon är ju som hon är och vi har en bra bit kvar innan vi kommer kunna visa vad vi verkligen går för ute på tävlingarna och det kommer inte att ske detta år. Målet för 2015 är att vi ska kunna ta oss runt en banorna på tävling, inga krav på felfria rundor bara hon börjar släppa till och vågar lita på mig även på bortaplan.
 
Norpan är en häst med kapacitet och jag vet att den finns där, men hon är en jätte känslig häst så jag måste ta det lugn med henne och hon är ingen som man kan bli arg på och tvinga till något utan hon är ett sto ut i hovspetsarna. Men jag gillar ju hästar med humör så hon är ju en riktig Lollo häst.
 
Jag har ni börjat med att rida igång henne igen efter nästan en månads vila. Satt mig upp på en bomb i förrgår men hon skötte sig bra, var dock fullt ös medvehetslös som gällde för henne så idag bytta jag bett på henne så jag kunde reglera henne.
Idag fick hon gå i skogen och lyfta på ben över vinfällor och svänga mellan alla stående träd, bra för henne så hon fick lugna ner tempot lite. Avslutade med att galoppera en bra bit. Nöjd häst efter en timmes tur, mindre nöjd rumpa på matte :P
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0