Tisdag

Har som ni märkt inte skrivit ett nytt inlägg om söndagens tävling men det kommer imorgon=)

Idag fick skrutt besök av veterinären som kollade hennes tänder, överlag så det väl helt okej ut. Men hon biter på bettet vilket gör att det blivit "gropar" i tänderna. Sen så har hon även ett lätt överbett.

Blev lite att fila bort både framtill och lite längre in, och ett återbesök om 2-3 månader.

Nu ska jag försöka rida mer på gummi bett samt bettlöst för att skona henne tänder eftersom hon biter på bettet. Dock är hon inge rolig att rida på varken hackamor eller gummibett men får försöka för hennes bästa;)

Ska variera mer mellan dessa och dom jag brukar rida på iallafall så slitaget inte blir lika.

Idag fick hon vila från ridningen, jag var dock väldigt ridsugen nu på em men hon behövde vila så hon fick göra det också.

Men imorgon ska hon ridas lite lätt, tror jag håller mig till skritt och trav bara. Vilket jag nog gör veckan ut för hon berhöver få vila upp sig lite efter en väldigt intensiv period den senaste tiden.

Hon är ju trots allt fortfarande inte så gammal, så både kropp och huvud behöver få ta lugnare perioder ibland;)

Så här söt var hon idag när veterinären var här;)
 
Kram Lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0