Nova bett

Idag fick sig skrutt en tur i regnet, som tur var så regnade det inte så mycket under tiden vi var ute=)
Många avstår ju från att rida när det regnar eller väljer att rida inne i ett tort ridhus, men är man uppfödd med att rida i skogen i ALLA väder så bangar man inte i första taget;)
 
Jag avstår gärna från att rida i ridhus eller på banan, gör det max 2 gånger i veckan. Jag tycker att det är roligare att träna ute i skogen, o ja det går lika bra att träna öppna o sluta i skogen som på banan om inte lättare tom eftersom hästen till 90% har mer bjudning ute och jag själv trivs bättre längs en skogväg än på en fyrkantig grusbana:D
 

Idag blev det en lugnare ritt i samtliga gångarter, hon bjöd bra men lyssnade samtidgt bra på förhållningarna. Fick hålla i mig några gånger pga alla vattenpölar, hon verkligen avskyr vatten denna dam men jag ger mig inte i första taget och nu går hon faktiskt i vattenpölarna. Så det tar sig=D
Red på nova bettet idag och det gick fin fint utan att jag fick hela hästen i handen;) Så hon får fortsätta gå på det ett tag så får vi se om det fortsätter gå bra eller om hon blir som hon vart på det förut.
 
Det är lite ont om nya bilder, blir så när man alltid är själv i stallet.
Men det blir det förhoppningsvis ändrig på nu när jag flyttar=)
Visst kan jag fota själv men då blir det öron bilder och sånna är jag själv less på att se, för hur rolig är dom på en skala?? ;)
 
Nu ska jag sova, imorgon ska det inhandlas lite saker till hästarna flytt och även till min egen=)
 
Kram Lollo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0